Δημοσιεύθηκε την Σχολιάστε

Διαφήμιση στο Internet

Διαφήμιση στο Internet

Ο χρόνος προβολής μετατοπίζεται προς το Internet

Διαφήμιση στο Internet

Οι άνθρωποι περνούν όλο και περισσότερο χρόνο “σερφάροντας” στο internet και μειώνουν τον χρόνο που βλέπουν τηλεόραση και διαβάζουν περιοδικά και εφημερίδες. To διαδίκτυο επιτρέπει στους ανθρώπους να επικοινωνούν με φίλους,να ενημερώνονται γύρω από την επικαιρότητα και άλλα θέματα, να ψυχαγωγούνται βλέποντας βίντεο και να πραγματοποιούν αγορές.

Αυτή η αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά δημιουργεί νέες προκλήσεις και ευκαιρίες για τους διευθυντές μάρκετινγκ, καθώς προσπαθούν να στοχεύσουν συγκεκριμένους πελάτες ή τμήματα με διαφήμιση μέσω internet. Εδώ θα εξετάσουμε το διαδίκτυο ως διαφημιστικό μέσο.

Οι περισσότερες διαφημίσεις στο Internet επιζητούν άμεση ανταπόκριση

Η διαφήμιση στο Internet μπορεί να πάρει πολλές μορφές, ο σκοπός όμως συνήθως είναι να προσελκύσει το ενδιαφέρον των ατόμων που ανήκουν στην αγορά-στόχο του διαφημιζόμενου, έτσι ώστε να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της εταιρείας.Αυτό δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται, καθώς πολλοί άνθρωποι αγνοούν τις διαφημίσεις. Προκειμένου να προσελκύσουν το ενδιαφέρον όσον περιηγούνται στο Internet, οι διαφημιστές έχουν αναπτύξει πολλούς διαφορετικούς τύπους διαφήμισης.

  1. Οι διαφημίσεις με τη μορφή banner (banner ads) είναι μικρά παραλληλόγραμμα κουτιά που συνήθως περιέχουν κείμενο , γραφικά και μερικές φορές βίντεο προκειμένου να προσελκύσουν την προσοχή και να κρατήσουν το ενδιαφέρον. Επειδή όμως είναι εύκολο να τις αγνοήσει κανείς , οι διαφημιστές στράφηκαν στις διαφημίσεις τύπου pop-up (pop-up ads) , οι οποίες εμφανίζονται σε ένα νέο “παράθυρο” περιήγησης (και μπλοκάρουν αυτό που προσπαθεί να δει ο χρήστης – μέχρις ότου ολοκληρωθεί η προβολή τους). Μια παραλλαγή τους είναι οι διαφημίσεις pop-up under, οι οποίες “ανοίγουν” κάτω από την ιστοσελίδα που επισκέπτεται ο χρήστης, κι έτσι συνήθως εμφανίζονται μόνο αφού ο χρήστης κλείσει το “παράθυρο” στο οποίο βρισκόταν. Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν αυτές τις διαφημίσεις ενοχλητικές και χρησιμοποιούν ειδικά λογισμικά για να αποτρέπουν την εμφάνιση τους. Πολλοί διαφημιζόμενοι, όμως, συνεχίζουν να τις χρησιμοποιούν γιατί έχουν ανταπόκριση. Οι εταιρίες που πωλούν διαφήμιση στο Internet πιθανότατα θα συνεχίσουν να αναζητούν τρόπους να παρακάμπτουν τα λογισμικά που μπλοκάρουν την εμφάνιση των διαφημίσεων, προσπαθώντας να αναγκάσουν τους καταναλωτές να τις δουν. Αυτή η προσέγγιση, όμως, δεν έχει λογική για μια εταιρεία προσανατολισμένη στην αγορά.Είναι καλύτερο να προσπαθεί να προσεγγίσει πελάτες-στόχους οι οποίοι πραγματικά ενδιαφέρονται γι ‘ αυτό που έχει να πει η εταιρεία.

Οι ιστοσελίδες στοχεύουν συγκεκριμένους πελάτες

Τα στελέχη μάρκετινγκ που δρούν στοχευμένα, προσπαθούν να τοποθετήσουν διαφημίσεις σε ιστοσελίδες που προσελκύουν την αγορά-στόχο της εταιρείας. Για παράδειγμα, πολλοί επενδυτές που αναζητούν επίκαιρες οικονομικές πληροφορίες επισκέπτονται την ιστοσελίδα της x εταιρείας, έτσι η y εταιρεία αναρτά εκεί τις διαφημίσεις για τις χρηματιστηριακές υπηρεσίες της. Εταιρίες όπως η Google μπορούν αυτόματα να τοποθετήσουν διαφημίσεις σε ιστοσελίδες που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα των χρηστών. Η google βρίσκεται στην προνομιούχο θέση να μπορεί να δει τη σύνδεση μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών – εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα.

Οι διαφημίσεις αναζήτησης γνωρίζουν τι επιθυμούν οι πελάτες

Πολλοί καταναλωτές αναζητούν πληροφορίες πριν λάβουν αγοραστικές αποφάσεις. Ως αποτέλεσμα η Google, η Yahoo και άλλες μηχανές αναζήτησης γνωρίζουν τα ενδιαφέροντα των πελατών με βάση τις λέξεις-κλειδιά που εισάγουν στο πεδίο αναζήτησης. λιανέμποροι, όπως η REI, κεφαλαιοποιούν τη συγκεκριμένη γνώση πληρώνοντας μια εταιρεία μηχανής αναζήτησης για επιχορηγούμενη διαφήμιση η οποία θα εμφανίζεται πάνω από τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης για “ορειβατικές μπότες”, για παράδειγμα.

Κάποιοι διαφημιζόμενοι πληρώνουν μόνο εάν οι διαφημίσεις έχουν αποτέλεσμα

Πολλές ιστοσελίδες χρεώνουν τους διαφημιζόμενους με βάση τη συχνότητα ή τη διάρκεια της διαφήμισης.όμως ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση διαφημιζόμενων έχει ενθαρρύνει την πληρωμή διαφημίσεων με τη μέθοδο pay-per-click, σύμφωνα με την οποία οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν μόνο όταν ένας πελάτης κάνει “κλικ” πάνω στη διαφήμιση και συνδεθεί με την ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου. Η διαφήμιση pay-per-click αποτελεί μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα, στα οποία οι εταιρίες πληρώνουν για τις διαφημίσεις ανάλογα με τον εκτιμώμενο αριθμό των ατόμων που θα τις δουν. 

Σε πολλές εταιρίες αρέσει αυτή η δυνατότητα άμεσου εντοπισμού τους κόστους της διαφήμισης και των πωλήσεων που συνεπάγεται.

Κάποιες ιστοσελίδες γνωρίζουν ποιες σελίδες επισκέπτονται οι πελάτες στο διαδίκτυο

Η συμπεριφορική στόχευση (behavioral targeting) εμφανίζει διαφημίσεις στους καταναλωτές με βάση τις προηγούμενες ιστοσελίδες που επισκέφθηκαν. Κάποιες ιστοσελίδες τοποθετούν ένα μικρό αρχείο που ονομάζεται cookie, στους υπολογιστές όσων τις επισκέπτονται. Αυτά τα cookies δίνουν στον διαφημιζόμενο κάποιες πληροφορίες για τον καταναλωτή. Η συμπεριφορική στόχευση είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος στόχευσης των διαφημίσεων και προώθησης των διαδικτυακών πωλήσεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *